středa 3. srpna 2011

Mobilní operátoři aneb přetahovaná o zákazníka

V poslední době můj účet za telefon začal horentním způsobem stoupat. Hlavně díky používání internetu v mobilu. Jsem již asi 8 let věrným zákazníkem Vodafonu, vlastně jsem k němu přestoupil, ještě když to byl Oskar, a po celou dobu u Vodafonu používám jeden ze základních tarifů s 50 volnými minutami za cenu kolem 300 Kč měsíčně. Vodafone sice pořád přichází s různými "novými" a "atraktivními" tarify, ale pravdou je, že to nejlevnější, co u nich můžete pořídit, stojí už celá léta pořád přibližně kolem těch tří stovek (pokud tedy nejste student). Když si k tomu navíc přičtu 150 Kč za neomezený internet v mobilu, dostávám se na měsíční částku kolem 500 Kč. Pak stačí jenom napsat v nějakém korespondenčním zápalu pár SMSek a rázem se moje měsíční faktury vyhouply někam k 700 Kč. Abych citoval jednu z vodafonských reklamních kampaní: "Ale my jsme řekli NE!" Zkrátka už toho bylo dost.
Telefonická nabídka od O2 mi tak přišla akorát do rány. Celkem příjemná operátorka mi udělala nabídku, která se neodmítá - 80 volných minut a internet do mobilu dohromady za 275 Kč, což je o hodně lepší než 500 Kč u Vodafonu. Sice s úvazem na 24 měsíců, ale co už. Nechal jsem se tedy zlanařit a s pomocí operátorky zahájil převod svého stávajícího čísla k "prdu ve vodě" neboli O2. Simkarta a smlouva dorazila asi o 2 dny později kurýrem PPL, kterému jsem musel na místě podepsat smlouvu, aby ji zase mohl dopravit zpátky operátorovi. Byl evidentně nasraný, že musí mimo svoji práci vyřizovat takovéhle neplacené roznášky pro mobilního operátora. Potom už jsem jenom čekal, co se bude dít.
O pár dní později se začala u Vodafonu vyřizovat moje žádost o přenos čísla k jinému operátorovi. Callcentru jsem potvrdil, že opravdu chci přejít ke konkurenci z finančních důvodů. Na to se mi ozvala operátorka Vodafonu, že jako jejich dlouholetý zákazník s dobrou platební historií mám nárok na jistá zvýhodnění a nabídla mi tarif se 125 volnými minutami a internetem za 300 Kč. Což bylo sice více minut, ale pořád dražší než O2. Jelikož moje spotřeba volných minut činí asi 60-70 měsíčně, cítil jsem, že tahle nabídka pro mě není to pravé ořechové. Sdělil jsem jí, že jestli neumí nic lepšího, tak na svém odchodu k O2 trvám. Vyplašeně mě požádala, abych ještě chvíli vydržel na telefonu. Když se po chvíli vrátila zpět, vypadl z ní tarif s internetem a 80 volnými minutami za 213 Kč, čili přesně to co potřebuju a za cenu, která se neodmítá (vlastně o více než 50 Kč levnější než nabídka O2, která mě původně pobídla k odchodu od Vodafonu). A pak že to nejde!!!! Takže jsem se opět nechal ukecat a zůstávám u Vodafonu. Kyslíkovou simkartu odesílám ještě dnes zpátky s žádostí o zrušení smlouvy bez udání důvodu v zákonné lhůtě 14 dní.
Jediná věc, kterou nechápu je, proč musí člověk podstoupit takové úřednické martyrium, aby po osmi letech věrného placení účtů konečně dostal zaslouženou slevu? Proč nemůžou operátoři věrné zákazníky odměňovat automaticky? Ano, odpovědí je zisk. Proč by něco dávali člověku, který si nestěžuje, který sice doma vrčí nad fakturami za telefon, ale neozve se nahlas. Takže vám radím, pokud chcete po letech poslušného placení nepřijatelných částek získat zaslouženou úlevu a uznání svých zásluh, zahajte přechod ke konkurenci. Uvidíte, jak se k vám najednou začne váš stávající operátor chovat vlídně.

3 komentáře:

ludek řekl(a)...

to je klasika... ja jsem udelal tu chybu ze jsem nemel cas to resit zrovna kdyz mi koncila o2 smlouva, jinak bych postupoval stejne... nicmene ted mam smlouvu na dobu neurcitou, takze az bude chut a cas, tak je asi taky trosku "potrapim"...

proste balkan...

300zatacek řekl(a)...

mrkni sem, jsou tam nahravky v mp3:

http://jakusetrit.ic.cz/

Anonymní řekl(a)...

mno já mám tedy měla tarif u O2 na 300 i 900kč měsíčně a stejně mé účty se pohybují kolem 2000tis :-)) naštěstí mi končila smlouva, tudíž přecházím k firemnímu tarifu za 9kč měsíčně sms 0.50kč a volání do O2 1kč na ostatní 2kč a všichni operátoří se svýma supr výhodnýma balíčkama mi můžou...