středa 28. listopadu 2012

Elektronická cigareta – důvod k nadšení i zlosti

EDIT: Článek níže je v dnešní době (2019) již značně zastaralý. V této chvíli kouřím už asi 4 roky s maximální spokojeností Joyetech EGO AIO.


Je to už nějaký čas, co jsem u kamaráda zahlédl a vyzkoušel elektronickou cigaretu Nick. To je taková ta, co vypadá jako normální “stovková” cigareta a dokonce jí při potažení na konci žhne “uhlík”. Bohužel tahle cigareta měla své neduhy – baterie nevydržela ani den, náplně se obtížně doplňovaly a bylo lepší kupovat nové, kapalina vám při potahování občas prskla do úst, atd. Nakonec jsem se tedy nechytil a kouřil dál klasiku, neboli “pyro”, jak “elektrikáři” říkají.
Pak mi to ovšem nedalo, a když jsem uviděl slevovou akci na Seznamu, rozhodl jsem se, že to zkusím. Objednal jsem si za zvýhodněnou cenu 2 cigarety eGo-T. To jsou ty tlusté černé, které vypadají, jako byste kouřili propisku a musí se na nich mačkat tlačítko. Mají malou výměnnou plastovou nádržku. K nim jsem si objednal tekutinu (dále liquid) s příchutí Lucky Strike se silou 18 mg/ml. Chuť byla divná, kouře bylo málo a nikotin byl naprosto neuspokojující. Jednou jsem se zapřel a řekl si, že to vydržím celý den. Od rána jsem měl silné abstinenční příznaky, i když jsem z elektra tahal prakticky co pět minut. Když potom večer přišla známá a já nevydržel a zapálil si od ní klasickou LMku, dostal jsem motáka, který mě málem sundal na zem, jako bych celý den nekouřil vůbec nic. Kromě toho plnění tanků (nádržek) bylo hodně nečisté a neustále jsem měl liquid na prstech a vůbec všude možně. Náplň také protékala do baterie i do úst. Takže eGo-T putovala do skříně a přemýšlel jsem, komu ji prodám.
Následovalo dalšího skoro půl roku na klasických smradlavých cigaretách, dokud jsem neuviděl u známého Clear Echomizer verze 4, neboli CE4. Je to velká průhledná nádrž na 1,6 ml liquidu spojená s atomizérem (výrobníkem páry) a s náustkem. Tato modifikace pro klasické staré eGo mě naprosto nadchla. I když už existuje novější rozebíratelná verze CE5, kterou ocení zejména kutilové, kteří si sami mění knoty atp., CE4 je podle mého prostě technicky dokonalá. Nic vám neteče do pusy, kromě sražené páry, která se občas nahromadí v náustku. Tak ho prostě vytočíte, profouknete, kapičky vylítají a kouříte v klidu dál. Kouře je hodně, kopanec (hit) v krku je silnější než u normálních cigaret, a pokud použijete 24 mg/ml liquid, budete mít nikotinu habaděj. CE4 se se správným liquidem opravdu dá kouřit pořád a na klasické cigarety už si ani nevzpomenete. Samozřejmě, zpočátku, když se potkáte s kamarádem, který ještě kouří klasiky, tak vám to nedá a jednu si od něho dáte. Ale když ji dokouříte do půlky a cítíte ústa plná spáleného smradu, je vám jasné, že se ke klasice už nechcete vracet, pokud nebude jiná šance.
Takže CE4 kouřím už asi 2 týdny a je to jako přestat kouřit úplně, akorát že nepřestanete. Chci říct – pozorujete stejné výhody, jako byste kouřit přestali (zmizí ranní kašel, dušnosti, únava, začne vám zase fungovat chuť a čich), až na to, že se nemusíte vzdát kouření. Jenom kouříte trochu…. hmm…. jinak.
Od začátku mých prvních pokusů s elektrikou to byla dlouhá cesta. Celá mě stála určitě aspoň 2500 Kč. Ale na druhou stranu, to je skoro stejná částka, jako jsem prokouřil MĚSÍČNĚ v obyčejných cigaretách. Teď když už elektriku mám a dokupuji jenom kapaliny, jednou za pár měsíců nějaký ten CE4, a např. jednou za půl roku baterii, vyjde mě e-kouření max. na 400 Kč měsíčně, což je dobrá cena za mnohem lepší zdraví a voňavé oblečení i dech….
Tak co říkáte, zkusíte to taky?
Váš Golet

5 komentářů:

Unknown řekl(a)...

No, uvažuji nad tím, že si koupím elektronickou cigaretu,

Blogger řekl(a)...

Are you paying over $5 for each pack of cigs? I buy my cigarettes at Duty Free Depot and this saves me over 60% from cigs.

Jie Janet řekl(a)...

pulse vandy vape is high quality cheap squonk mods, that produces more vapor than you'll ever need. On the other hand, it is quite a simple product as well, really easy to use. To sum it up, joyetech ex coil works great and lasts for a long time. Definitely our #1 pick and we vape it all the time.

Anonymní řekl(a)...

Joyetech eGo AIO, aneb moje roky s e-cigaretou :)

Na začátku musím uvést, že jsem byla klasickým kuřákem, teď již e-kuřákem, tzv. PUSA-PLÍCE. Tudíž vyhledávám e-cigarety s prioritním zamĕřením na tuto funkčnost.
Vyzkoušela jsem již hodnĕ e-cigaret a v současnosti vlastním e-cigaretu KangerTech EVOD Mega, která používá žhavící hlavy 1,5-1,8 Ω odporu, což odpovídá klasickému kouření cigaret. Je skvĕlá, ale je velká.
Hledala jsem nĕco, co by bylo stejnĕ vyhovující a přitom menší, skladnĕjší, prostĕ do kapsy, a stoprocentnĕ neprotékala. Tím je přesnĕ Joyetech Ego AIO.
Vejde se skvĕle do kapsy, výdrž baterky (pokud jste byli kuřáci klasických cigaret cca 10ks/den) 2-3 dny a neprotéká :-)
Možná jen ta spotřeba liquidu je o trochu vĕtší, a to díky tomu, že žhavící hlava má odpor 0,6Ω. Tudíž spaluje víc, než při vyšších odporech žhavících hlav. Za to však vydá víc efektivního kouře.
Pokud tedy chcete spotřebu liquidu snížit, stačí si koupit žhavící hlavu s vyšším odporem, od 1,0Ω. Teda v případĕ že chcete docílit klasického kouření pusa-plýce.
Ještĕ musím upozornit na dávku nikotinu v liquidu používaného v Ego AIO. Doporučuji zakoupit si liquidy s nižším obsahem nikotinu, než normálnĕ užíváte, protože díky tomu nízkému odporu žhavící hlavy to je pak síla. A nebo, taktéž, vyřešit tento problém, koupí žhavící hlavy s vyšším odporem.
PS: Reakce na nĕkteré předchozí recenze, kterými jsem se naštĕstí nenechala odradit:
- pálení náustku na rtech - není to pravda (Náustek je plastový a navíc spirálovitý. Takže vám rozhodnĕ nemá co prskat do pusy, natož pálit. Pokud rozumnĕ popotahujete a nesajete, jako klíštĕ.)
- špatné uzavírání přes dĕtskou pojistku - sice tu pojistku taky moc nechápu, a přijde mi lehce obtĕžující, ale opĕt to není nic tragického (závit jde lehce zmáčknout a otočit, či dotáhnout)
Závĕrem...s Ego AIO jsem osobnĕ spokojená, protože mé očekávání splnila.

Poli řekl(a)...

Já nevím,

pořád nemůžu těm el. přijít na chuť. Prostě se mi všechno takové pokročilejší zdá spíš krok zpět. Asi jsem na to moc velký tradicionalista :D.

Cigarety, fajfka a vodárka jsou prostě klasika.