úterý 8. listopadu 2011

Excel tip - Dělení e-mailových adres

Dnes jsem se rozhodl zrevidovat svůj filtr na nevyžádanou poštu v MS Outlook, protože jsem tam měl spoutu jednotlivých e-mailových adres, ale potřeboval jsem blokovat celé domény. Spousta spammerů je totiž velice vynalézavých a tak neustále obměňují prefix před zavináčem. Takže například zablokujete "reklama@shitpoker.cz", ale vzápětí vám přijde mail ze "superreklama@shitpoker.cz".

Chtěl jsem proto v seznamu blokovaných mít pouze domény bez prefixů (@cokoliv.com). Ovšem probírat se tak rozsáhlým seznamem blokovaných adres a opravovat je na samotné domény by bylo nadlouho, takže jsem se rozhodl použít k tomu MS Excel. Seznam blokované pošty jsem vyexportoval do textového souboru, který jsem vzápětí zkopíroval do Excelu.

Problém nastal v okamžiku, kdy jsem zjistil, že nevím, jakou funkcí by se daly adresy ořezat a ani po intenzivním googlení jsem nebyl chytřejší. Nakonec se mi podařilo sestavit kombinovanou funkci ze dvou různých textových funkcí. Vzorec zní takto:

=NAHRADIT(A1;1;NAJÍT("@";A1;1)-1;"")

Funkce NAJÍT vyhledá v e-mailové adrese polohu zavináče. Funkce NAHRADIT potom nahradí všechny znaky od začátku adresy až po zavináč "ničím" (to jsou ty prázdné uvozovky na konci).

Doufám, že to někomu pomůže. Mějte se fajn.

Žádné komentáře: